GB-NL-D POETRY

donderdag 12 maart 2009

Halfstok



Poëzieleesroute Amersfoort
14-17 mei 2009

Klik op de afbeelding
voor een vergroting






i am a human being retarded and nuts
ik ben een mens achterlijk en idioot
ich bin ein mensch zurückgeblieben und idiot

full of conviction - dying is not that bad
vol overtuiging - doodgaan valt wel mee
voll überzeugung - sterben ist halb so schlimm

i'll fade away in the morning as the smoke
sterven doe ik in de ochtend wanneer de rook
entschlafen werde ich am morgen wenn der rauch

has risen and i only can see fragilely
is opgetrokken en ik broos nog kijken kan
ist aufgestiegen und ich brüchig nur noch schauen kann

give me your chest come on rub against me
geef me je borst komop schurk aan
gib mir deine brust komm schon reibe an

consume my eyes - to you i did lie
verteer mijn ogen - ik heb je voorgelogen.
verzehre meine augen - ich hab' dir vorgelogen

but when you have buried me
maar als je me begraven hebt
aber wenn du mich beerdigt hast

in the pit underneath the too flat world
in die kuil onder de te platte wereld
im graben unter der zu flachen welt

there where the house of your mom and dad
daar waar het huis van je ma en pa
dort wo das haus deiner mutti und deines vati

is only just a brick
nog slechts een baksteen is
bloss noch ein backstein ist

do not pale under white sheets
verbleek dan niet onder witte lakens
verblasse nicht unter weisser wäsche

if i sound too sweet
als ik te lief klink
wenn ich zu lieb klinge

Geen opmerkingen:

Een reactie posten